محل تبلیغات شما

کلینیک زیبایی: بازار بکر دیجیتال برای یک کلینیک زیبایی در ایران

بعد از آتش‌سوزی کلینیک زیبایی سینا، یک حجمه زیادی از شایعات مبنی بر تعطیل شدن کلینیک‌های زیبایی وارد فضای خبری شد، همکاری یک ساله کانون ایران نوین با برند مهزیار تیم مارو مجاب کرد که در کنار فعالیت‌های سوشال مدیا یک برند با پشتوانه کیفیت و اعتبار را وارد فضای وب کنیم و شروع کار را با یک کمپین روابط عمومی پیشنهاد بدهیم، کمپین‌های روابط عمومی به کسب و کارها کمک می‌کند  که یک برند مرجع سریع‌تر از حالت استاندارد به نتایج دلخواه برسد، مهزیار یک پیشرو در این حوزه برای تمامی‌ برندهای موجود بود، تا یک ایستم مبتنی بر علم و دانش را پیاده سازی کند، برندی که به راحتی بتواند سوار یک موج فکری شود، یک موج فکری ایجاد کند و یا یک موج فکری را خنثی کند.

صنعت زیبایی کشور هر چقدر در حوزه‌ی فنی و پزشکی قدرتمند است در حوزه‌ی دیجیتال همانند بسیاری از حوزه‌های دیگر از دور دستی بر آتش می‌زند و بسیاری از دلالان از این فضا استفاده می‌کنند و صنعت توریست درمانی را در دستان خود نگاه می‌دارند.

 

همانطور که می‌دانیم صنعت زیبایی پول سازترین تجارت دنیاست و رابطه مستقیمی با تبلیغات دارد، تبلیغاتی که از سینما وارد خانه عموم مردم می‌شود و در خیابان ها هم می‌شود آن را به چشم دید.

سالانه آمارهای زیادی را در رومه‌ها و رسانه مشاهده می‌کنیم که شاید در نگاه اول با دیدن اعداد و ارقام اظهار تاسف کنیم که چرا این حجمه از اتفاقات و ناهنجاری‌ها در جامعه در حال شکل‌گیری است اما باید بدانیم که چه اعدادی صرف بالا رفتن این اعداد هم می‌شود، دقیقا مثل سیگار و تبلیغاتی که راجب آن می‌بینیم، تبلیغات منفی و مثبتی که در نهایت چیزی را تغییر نمی‌دهد، پس بیایید به عنوان یک دیجیتال مارکتر به جنبه‌های بیزینسی این صنعت نگاهی عمیق‌تر داشته باشیم.

 

جامعه هدف صنعت زیبایی

سال گذشته زمانی که کلینیک زیبایی سینا دچار آتش سوزی شد در مرحله اول همه‌ی ما برای از دست دادن هموطنانمان ناراحت شدیم و در مرحله بعدی این اتفاق خبرهای زیادی مبنی بر اتمام کار تمام کلینیک‌های زیبایی منتشر شد که یک موج چند روزه از رعب و وحشت در دل مردم و هم سرمایه‌گزاران این صنعت ایجاد کرد، در این نقطه بود که همه متوجه شدند این صنعت چه ریشه‌ای در دل خانواده‌ها دارد و اما نقطه‌ی ساده و منفی این ماجرا را می‌شود نبود یک رسانه‌ی قوی در این حوزه نام برد، رسانه‌ای که نمی‌توانست خبر موثقی از اتفاقات به گوش مخاطبین برساند و هر روز این سردرگمی بیشتر می‌شد، مخاطبینی که تعدادشان واقعا کم نیست، با یک نگاه ساده به آمار متوجه خواهیم شد که راجع به چه چیزی صحبت می‌کنیم.

شاید برای شما جالب باشد که ایران با ۶۰۰ متخصص جراح پلاستیک بالاترین آمار پزشکان خاورمیانه را دارد اما بیشترین جراحی پلاستیک دنیا متعلق به ایالت متحده آمریکاست، از طرفی کسب و کارهای دیگری هم وابسته به این صنعت است مثل روانشناسی که تاثیر مستقیمی بر مشتریان این صنعت می‌گذارد پس باید در صورت ورود به این مارکت از این موضوع غافل نشویم.

 

گوگل یا اینستاگرام

طبق آماری که از کیورد پلنر و ابزارهای مختلف استخراج می‌شود ماهیانه به میزان میانگین 36۰۰۰۰ نفر برای پیدا کردن کلینیک زیبایی مناسب در گوگل جستجو انجام می‌دهند یا به عبارتی دیگر در ماه به طور میانگین 36۰ هزار کوئری از کلمات کلیدی در گوگل ثبت می‌شود که این عدد کاملا وابسته به چند میلیون مخاطبی است که در سوشال مدیاها عضو صفحات زیبایی هستند و به تدریج از مخاطب به مشتری تبدیل می شوند و در مرحله بعد نیاز خودشان را در گوگل جستجو می‌کنند چون تصورشان این است که اگر خدماتی را به این شکل می‌خواهند خریداری کنند باید وارد فضایی شوند که می‌شود به آن اطمینان کامل داشت، در مقالات قبلی راجب بدست آوردن استانداردهای اطمینان بیشتر صحبت کردیم.

اما اگر بخواهیم یک جواب به این سوال بدهیم باید بگویم که هر دو فضا به ما کمک می‌کند، از اینستاگرام به عنوان برندینگ می‌توانیم بهره ببریم و در فضای وبسایت از مخاطبمان مشتری بسازیم.

 

نقش PR در جذب مشتری

بسیاری از ما می‌دانیم که برای رپرتاژهای خبری صرفا برای اهداف سئو می‌تواند مفید باشد اما در این صنعت کاربردهای دیگری هم دارد.

شما تصور کنید که می‌خواهید یک عمل فک انجام دهید و این عمل به قدری حساس است که نمی‌توانید ریسک کنید و مشتری اولین لینک گوگل شوید، تحقیق می‌کنید و از دوست و آشنا میپرسید تا به یک جواب قاطع برسید

طبق یک تجربه تحقیقاتی متوجه شدیم که در کشور آمریکا بیشترین نرخ خرید محصولات و خدمات توسط مردم از سایت‌های مقایسه برند شکل می‌گیرد، به این شکل که وبسایت‌های مقایسه‌ای برترین برندها رو معرفی می‌کنند و از این طریق می توانند اعتماد کنند، پس باید منتظر این پدیده هم در کشور ایران باشیم که در چند سال آینده مردم الگوی خرید خود را  تغییر دهند و دیگر حاضر نیستند که چشم بسته خرید کنند، این هدف دقیقا با کمپین‌های روابط عمومی می‌تواند اجرا شود، زمانی که مردم به دنبال مقایسه برندها هستند شما از قبل هر آنچه باید را انجام داده‌اید.

برای خواندن ادامه مطلب

کلیک کنید.

منبع:رضابراتی هکر رشد


آموزش دیجیتال مارکتینگ

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها